Bonding Uygulaması

Ağız ve Diş Sağlığınıza Özen Gösterin

Bonding Uygulaması

bonding

Bonding Uygulaması ‘na geçmeden önce bonding nedir bunun tanımını yapalım. Bonding mevcut dişe herhangi bir hasar vermeden kompozit doğu malzemelerinin yapıştırılması işlemine verilen isimdir.  Dolayısı ile bu işlemin uygulama aşamasıda Bonding Uygulaması olarak literatürde yer almaktadır.

Hastanın dişleri arasında küçük şekil bozuklukları ve aralıklar varsa başka herhangi bir işleme gerek kalmadan bonding malzemesi ile dişlerin üzerine eklemeler yapılır. Hastanın kendi gülüşüne uygun bir çalışma sonucunda dişler daha estetik bir şekle kavuşur.

Bonding Uygulamasının Faydaları Nelerdir

• En büyük faydası dişlere dikkatli ve özenle şekil verirken bu aşamada herhangi bir kesme işlemi yapılmamasıdır. 30 dakika gibi kısa sürede kesme işlemine hiç gerek kalmadan dişlerdeki aralıklar kapatılabilir.
  • Dişlerin normalden çok kısa olması hastanın değişik açılardan hayat kalitesini düşürecektir. Bondin Uygulaması ile dişler uzatılır ve sorun çözülmüş olur. Böylece daha güzel görünümlü dişler ortaya çıkar.
  • Güzel ve estetik bir gülüş yakalamak için dişlerdeki sarı ve istenmeyen renkli görüntüler, çürük yada kırıklar bonding uygulaması ile kısa sürede tedavi edilip daha beyaz ve estetik görünümlü dişler ortaya çıkarılabilir.
  • Hastamızın lamine porselen yada estetik porselen gibi daha fazla maliyetli tedavileri tercih etmemesi karşısında bonding uygulaması daha akılcı ve sorun çözücü olarak görülebilmektedir.

Bonding Uygulamasının Sonrası Dişte Ağrı Olurmu

Sanılanın aksine Bonding Uygulaması oldukça kolay ve ağrısız bir işlemdir. Çok uzun olmayan bir sürede dişler oldukça estetik ve mükemmel bir görünüm kazanacaktır. Dahası bu süreçte çoğunlukla anestezi yapmaya gerek dahi kalmaz. Zira dişlerde kesme yada herhangi bir aşındırma işlemi olmadığı için yapılan çalışmalar ağrı oluşturmaz.

Ancak tabiki tedavi edilecek dişte örneğin çürük oluşumu varsa bonding uygulaması öncesi bölge mutlaka uyuşturulmalıdır. İşlem sonrası sadece çürük dişe uygulanan tedavi sonrası kalan küçük bir ağrıdan başka herhangi bir sorun gözlemlenmeyecektir.

Bonding Uygulaması Ne Kadar Süre Kalıcı Olur

Bu işlem dolgu malzemeleri vasıtasıyla yapılan ayrıca dişlerde herhangi bir aşındırma kesme işlemi uygulanmadan yapılır. Dolayısı ile normal şartlarda kalıcılığı oldukça uzun sürelidir.

Tabiki ağız ve diş sağlığına özen göstermek, diş hekimine düzenli olarak kontrole gitmek ve dişleri zorlayacak herhangi bir eylemde bulunmamak bondingin daha uzun süreli kalıcı olmasını sağlayacaktır.

Şurası net bir gerçek ki yapılan mevcut tedavilerin çok uzun yıllar ağızda sağlıklıolarak  kalabilmesi için bu gereksinimlere uymak ciddi olarak çok önemlidir. Elbette bu koşullara uyulmadığı takdirde  bonding uygulamasının dişlerde kalma süresi kısalacak ve sonraki zamanlarda ilave dolgular gerekebilecektir.